Ko vadovai nori išmokti?

Būti vadovu reiškia ne tik atsakomybę už savo komandos sugebėjimus, motyvaciją ir rezultatus. Vadovas turi mokėti vadovauti ir sau – žinoti savo silpnąsias puses, jas pripažinti ir stiprinti.

Tad jei nori išlikti konkurencingas, neleisti, kad tau kas liptų ant kulnų – tobulėjimas turi vykti nuolat. Nesvarbu, ar vadovas dar tik vakar paskirtas, ar jau sukaupė keliolika metų patirties – visada yra ko mokytis. Juolab, kad verslo aplinka dabar keičiasi žymiai greičiau ir reikalauja vis naujų įgūdžių.

Aurimas Vietrinas, turintis daugiau nei 10 metų vadovaujančio darbo patirties užsienio kapitalo įmonėse ir 20-ies metų verslo vadybos konsultanto patirties, dalinasi savo patirtimi, ko vadovai dabar nori išmokti dažniausiai. Tai yra:

  • Kaip motyvuoti savo komandą;
  • Kaip deleguoti darbus;
  • Akcininkai dažnai prašo išmokyti vadovus organizuoti ir moderuoti susirinkimus;
  • Derybų meno;
  • Vadovavimo skirtingo tipo darbuotojams.
  • Individualių koučingo (ugdomojo vadovavimo), konsultavimo sesijų.

Žinoma, jei vadovas jaunas, jam pirmiausia teks įveikti vadybos elementorių ir suprasti savo vaidmenį – esi vis dar specialistas ar jau vadovas?

Jaunų vadovų dabar daugėja, konstatuoja A. Vietrinas ir papildo, kad tai veržlūs, energingi žmonės, norintys labai greitų rezultatų. Tačiau labai dažnai jie pristinga bendravimo  kompetencijų, kurios yra labai svarbios. Ir todėl yra visai natūralu, kad pradedantiesiems vadovams tenka pasisemti efektyvaus vadovavimo ir bendravimo žinių, pabrėžia vadybos konsultantas.

Tokių žinių trūkumas apsunkina tolesnį darbą, todėl patyrusiems vadovams vėliau būna dar sunkiau pripažinti savo silpnybes.

“Kai patyręs vadovas prašo manęs surengti motyvacinius mokymus jo komandai – man tai yra simptomas, kad kažką neteisingai daro pats vadovas. Tuomet kyla klausimas – o kodėl reikia būtent tokių mokymų?” – patirtimi dalinasi A. Vietrinas. Tokiais atvejais draugiškai  rekomenduojami mokymai ir pačiam vadovui, žinias sėkmingai  įtvirtinant ir individualiomis  koučingo sesijomis.

Savo ruožtu tarp dabar populiariausių mokymų yra tokių, kurių anksčiau net nebuvo.

Vienas jų – vadovavimas skirtingo tipo žmonėms. Anot A. Vietrino, čia kalba eina ne tik apie skirtingus psichologinius tipažus, nevienodą darbuotojų patirtį, bet ir apie vadovavimą skirtingų kartų atstovams. Dabar daug kalbama apie vadinamųjų X, Y ir Z kartų skirtumus, jų poreikius ir kaip efektyviausiai dirbti su tokiais darbuotojais. Kaip suderinti skirtingų kartų skirtingus požiūrius į darbą, poilsį, prioritetus.

Pavyzdžiui, reikia tiesiog susitaikyti, kad jaunosios kartos darbuotojai dažniau keičia darbovietes.

Dar vienas naujas iššūkis, su kuriuo tenka tvarkytis šiuolaikiniams vadovams – sparti informacinių technologijų plėtra.

“Daug vadovų tiesiog nespėja atnaujinti IT žinių, kad galėtų kuo geriau reaguoti į aplinkos ir galimybių pokyčius”, – sako A. Vietrinas. Jis viliasi, kad kažkas parengs teisingus mokymus vadovams, kaip susigaudyti ir efektyviai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis.

Tuo pačiu vadovams pateikiama ir naujų, kol kas vis dar mažai Lietuvoje girdėtų, mokymų. Pavyzdžiui, „Socialinės panoramos“ metodas, parodantis, kaip smegenyse nesąmoningai formuojami vaizdiniai apie kitus žmones sukuria mūsų socialinę realybę ir stipriai veikia santykius su tais žmonėmis.

Nauji rinkoje yra ir Eneagramos mokymai. Jie padeda atpažinti savo ir darbuotojo vadinamuosius eneatipus ir taip pagerinti komandos darbą bei sumažinti stresinių situacijų.

Be to, vis dažniau išdrįstama eiti ir į neurolingvistinio programavimo (NLP) mokymus, individualias konsultacijas.

Per pastaruosius metus pasikeitė ir atskirų sektorių aktyvumas renkantis mokymus.  Pavyzdžiui, A. Vietrino teigimu, žymiai aktyvesni tapo žemės ūkio bendrovių vadovai, ieškantys įvairių mokymų ir besirenkantys individualaus koučingo ir konsultavimo sesijas. Savo ruožtu ir gamybininkai vis daugiau užsako “minkštųjų” mokymų, susijusių su motyvacija, komunikacija ir psichologija.

A.Vietrinas atkreipia dėmesį ir į pasikeitusį mokymų greitį bei trukmę. Jei anksčiau mokymai galėjo trukti 3-4 dienas, atskirais moduliais kad ir puse metų, o kartais ir dar ilgiau, tai dabar norima viską gauti žymiai greičiau, koncentruočiau, per žymiai trumpesnį laiko tarpą.

Aurimimas Vietrinas portalui executivegrow.com